Seidor
Beneficios

13 de juliol de 2023

Analítica avançada: Casos d'ús reals i beneficis per a empreses

En articles anteriors hem descobert la rellevància de l'analítica avançada per a les empreses, mostrant per què és tan important per als negocis i els tres camps principals que concerneixen la gestió empresarial. Així mateix, hem presentat els principals reptes associats en matèria de qualitat de la dada, ètica i compromís social, a més de la formació i capacitació. Avui ens centrarem en casos d'ús d'analítica avançada.

Ara és el moment d'aterrar tots els conceptes introduïts prèviament i entendre com poden beneficiar-nos més enllà del pla teòric. Les possibilitats que ens ofereix l'analítica avançada són tan àmplies que qualsevol indústria i model de negoci pot obtenir-ne nombrosos avantatges: des de retail o transport fins a construcció i automoció, passant per sanitat, farma o alimentació.

Casos d'ús d'analítica avançada. Recopilatori d'escenaris d'interès

Tot seguit presentem un recopilatori de casos d'interès estructurats en vuit grans blocs i d'aplicació a una gran varietat d'indústries. S'han seleccionat tenint en compte les àrees de més impacte per als negocis i les activitats dins d'aquests que l'analítica avançada aconsegueix optimitzar.

Casos d'ús d'analítica avançada en la gestió de la cadena de subministrament

  • Previsió de la demanda: a partir de dades històriques, és possible predir amb més precisió la demanda futura. Això ajuda a reduir l'excés d'inventari o evitar l'escassetat de productes per, així, poder servir els clients amb més eficiència. Els models d'analítica avançada porten aquestes prediccions a l'últim nivell, ja que permeten determinar la demanda per material o components del material, grups de clients o regions geogràfiques, entre altres variables. No es tracta, doncs, de models generals, sinó que són capaços d'adaptar-se a les particularitats de cada cas.

  • Optimització de la cadena de subministrament: podem establir models que identifiquen colls d'ampolla i determinen l'eficàcia dels proveïdors per, així, aconseguir optimitzar la logística de transport. Això es tradueix en costos més baixos i una eficiència superior en tot el procés de proveïment.

  • Gestió de riscos: l'analítica també ens permet detectar patrons i tendències que podrien indicar riscos futurs, com la possibilitat d'interrupcions en la cadena de subministrament. Amb aquesta informació, aconseguim anticipar-nos abans que es produeixin aquests riscos, cosa que també minimitza els costos.

A SEIDOR hem col·laborat recentment amb clients treballant en solucions d'aquesta índole. Per exemple, vam treballar en un projecte per predir la demanda sobre carteres de milers de referències úniques i vam aconseguir que el client automatitzés tots els processos fins a la generació de resultats.

Casos d'ús d'analítica avançada en el manteniment

  • Detecció d'anomalies: es poden crear models per reconèixer el comportament normal d'un sistema i després alertar quan es produeixi una desviació. Aquest mètode és molt útil per detectar incidents o avaries que són poc freqüents i, per tant, difícils de preveure amb dades històriques.

  • Classificació d'errades: es pot anar un pas més enllà i no només detectar l'errada, sinó també classificar-ne el tipus basant-se en els patrons de les dades. Això pot ajudar el personal tècnic a identificar i solucionar els problemes de manera més eficient.

  • Optimització de la programació del manteniment: la informació resultant també reflecteix el moment òptim per fer el manteniment preventiu, a partir dels patrons de dades històriques que es recullen en temps real. Això pot ajudar també a prevenir possibles errades, alhora que minimitza el temps d'inactivitat de l'equip de manteniment.

Casos d'ús d'analítica avançada en els processos industrials

  • Control de qualitat: gràcies a la tecnologia de Machine Learning, podem identificar qualsevol mena de variació o error en els productes, fet que permet una intervenció primerenca per corregir qualsevol contratemps abans que es converteixi en problemes més seriosos. Això pot millorar la qualitat del producte i reduir els costos associats a les devolucions i les reclamacions.

A SEIDOR hem col·laborat recentment amb clients com Almirall, desplegant una solució d'automatització al núvol que accelera els processos de control de qualitat. En escenaris d'aquesta mena, es poden observar reduccions en el temps de confecció dels controls de més del 90%.

Casos d'ús d'analítica avançada en centres d'atenció telefònica i atenció al client

  • Optimització de recursos: en relació amb el servei d'atenció al client, tenim dos reptes: donar una resposta àgil al client i saber el personal que necessitem per donar aquesta resposta sense incrementar les despeses més del necessari. Gràcies a l'analítica avançada, podem, entre altres, adequar i optimitzar la plantilla per torns. D'altra banda, disposem de la informació completa del nostre client: recomanació a mida de productes i serveis; historial d'incidències o comandes; potencial interès i motiu de la trucada o redirecció automàtica, per exemple.

A SEIDOR hem col·laborat recentment amb clients, com el servei d'emergències de la Generalitat de Catalunya, per optimitzar els seus centres de trucades i millorar els processos esmentats. D'aquesta manera, han pogut dur a terme la seva activitat mantenint els seus estrictes nivells de servei.

Casos d'ús d'analítica avançada en logística

  • Gestió de flotes: l'optimització de la gestió de flotes és un altre dels beneficis que ens brinden els models d'analítica avançada. Això pot incloure l'assignació de vehicles a rutes, la programació del manteniment i, novament, la predicció de possibles problemes de rendiment dels vehicles. Tot això també per avançar en la reducció de l'impacte ambiental i els costos d'energia

  • Detecció de fraus: és possible confeccionar models que identifiquin patrons de frau en la logística, com l'entrega de paquets en ubicacions inusuals o canvis inesperats en les rutes d'entrega. Fins i tot es poden detectar patrons de frau indetectables a priori per un ésser humà.

Casos d'ús d'analítica avançada en magatzems i espais físics

  • Optimització de la disposició del magatzem: els models d'analítica avançada poden analitzar dades sobre les vendes i els patrons de moviment dels productes dins el magatzem. Aquests sistemes suggereixen una organització dels productes que minimitzi els moviments innecessaris i millori l'eficiència durant la recol·lecció.

  • Estratègies de preus dinàmics: és possible analitzar dades de vendes, inventari i demanda per ajudar a determinar estratègies de preus òptimes i a temps per als productes al magatzem, segons configuracions particulars, tipologies de comanda, etc.

A SEIDOR hem col·laborat amb clients com Frit Ravich per avançar en escenaris d'optimització de magatzems mitjançant bessons digitals, que poden detectar millores en els temps d'entrega de comanda durant les diferents campanyes de l'any.

Casos d'ús d'analítica avançada en el màrqueting

  • Publicitat programàtica: l'analítica avançada permet generar models per prendre decisions en temps real sobre quins anuncis són els ideals per mostrar-los a un client potencial en un moment determinat. A partir d'una sèrie de factors, com el seu comportament en línia, la ubicació, l'hora del dia o el tipus de dispositiu que està utilitzant, es determina el tipus i format de publicitat més adequat.

  • Optimització de la creativitat de l'anunci: és possible anar un pas més enllà i analitzar quins elements d'un anunci (combinacions de colors, paraules, imatges i sons, etc.) són més eficaços per a cada segment d'audiència, cosa que ens permet crear experiències personalitzades més eficaces.

Casos d'ús d'analítica avançada en l'experiència d'usuari i els assistents virtuals

  • Personalització de les interaccions: aprendre de les preferències individuals dels usuaris a partir de les seves interaccions passades permet als assistents virtuals adaptar les seves respostes i suggeriments a les necessitats i preferències específiques de l'usuari. Per exemple, són capaços d'enfocar la conversa a les preferències del client, analitzant l'històric de l'usuari pel web.

  • Predicció de les necessitats de l'usuari: els assistents també poden preveure el que un usuari podrà necessitar basant-se en el context de la conversa o en les interaccions passades. D'aquesta manera, oferim una ajuda proactiva i suggeriments d'interès, que milloren notablement l'experiència de l'usuari.

Aposta per l'Analítica avançada de la mà de les solucions que ofereix SEIDOR

L'analítica avançada s'està convertint en una veritable revolució, especialment després de l'arribada de tecnologies tan avançades com els models de llenguatge natural.

Tenim l'oportunitat d'aprofitar al màxim les dades i prendre decisions informades. Ara bé, sempre incorporant les millors pràctiques i metodologies de referència, indispensables per assegurar l'èxit durant la posada en marxa d'aquest tipus d'eines i després.

L'equip de Data & Analytics de SEIDOR inclou professionals preparats per abordar aquestes noves tecnologies i solucions d'avantguarda i posar-les al servei del negoci. Tenim més de 25 anys d'experiència, durant els quals hem ajudat més de 2.500 clients.

Si et vols beneficiar dels avantatges de l'analítica avançada i disposar del suport d'experts en la matèria, contacta amb nosaltres. Estarem encantats d'ajudar-te a aprofitar al màxim el potencial de les teves dades i portar la teva empresa cap a l'èxit en el competitiu panorama empresarial actual.

Potser et pot interessar…

19 d’abril de 2023

SEIDOR participa en el Codefest

Més de 75 nois i noies de quatre centres educatius de la comarca de Osona, a Catalunya, han participat en la primera edició del Codefest, una competició de programació organitzada per OsonaTicTalent amb el suport de Creacció. Tres hores de codi i competitivitat acompanyades de música, premis, empreses de tecnologia a la recerca de talent i joves programadors/es.

SEIDOR
16 de maig de 2023

SEIDOR connecta amb el talent a través de l'humanisme tecnològic

La consultora de serveis i solucions tecnològiques SEIDOR, amb 8.000 empleats i presència en 44 països, observa l'existència de diverses complexitats en l'entorn actual, en què sobresurt l'acceleració d'una transformació digital que coexisteix amb una escassetat de talent en TI.

SEIDOR
19 de juny de 2023

40 anys humanitzant la tecnologia

Fa uns quants mesos celebràvem el nostre 40 aniversari amb els més de 8.000 professionals que formem part d'aquesta companyia, i aquest dijous es van unir a la celebració els nostres clients, els nostres principals partners (SAP, Microsoft, IBM, Cisco, Salesforce i Google), directors TIC, mitjans, escoles de negoci (com l'IESE, l'ESADE la UPC, la UPV Autelsi o el Cercle Tecnològic) i diverses autoritats. Tots junts hem aconseguit construir la companyia que avui som.

SEIDOR